Warunki pracy silników z zapłonem iskrowym zasilanych przez odpowiednio dobraną i sprawną technicznie instalację gazową tylko nieznacznie różnią się od warunków panujących w silniku spalającym benzynę. Paliwo gazowe ma większą liczbę oktanową od benzyny, spalając się tworzy mniej szkodliwych związków. Co bardzo istotne, LPG nie powoduje spłukiwania oleju z gładzi cylindrów i jego rozcieńczania w misce olejowej. Film olejowy naniesiony na części trące utrzymuje się długo chroniąc elementy przed skutkami tarcia. Należy podkreślić, że w silniku zasilanym gazem przepracowany olej badany organoleptycznie jest mniej zanieczyszczony, w porównaniu z olejem, gdy silnik pracuje na benzynie.

Wymiana oleju w skrzyni biegów często umyka naszej uwadze, ponieważ nawet w starszych autach przebiegi między wymianami są dość długie. Natomiast w większości obecnie produkowanych samochodów oleju w skrzyniach mechanicznych nie trzeba wymieniać podczas całego okresu eksploatacji. Zupełnie inaczej wygląda to w przekładniach automatycznych. Wymiany oleju w skrzyni biegów warto dokonać wraz z wymianą oleju silnikowego. W przypadku najpopularniejszych przekładni manualnych wymaga ona bowiem wejścia pod pojazd. Praktycznie we wszystkich takich skrzyniach należy okresowo wymieniać olej. Częstotliwość jest bardzo różna: od 40 do 120 tys. km.

Dobór oleju do silnika to czasem niełatwe zadanie. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek które mogą go ułatwić:

1. Staramy się uzyskać informacje na jakim oleju silnik był eksploatowany dotychczas. W tym celu szukamy karteczek czy zawieszek, które mechanik dokonujący wymiany umieszcza z reguły na pokrywie silnika, korku wlewu oleju czy też na wewnętrznej części drzwi. Na karteczce znajdują się przebieg pojazdu, data wymiany oraz nazwa oleju i specyfikacja lepkościowa. Jeżeli byliśmy zadowoleni z oleju i silnik pracował cicho oraz wykazywał niewielką konsumpcję oleju (poniżej 1l na 5000km), wówczas nie należałoby nic zmieniać. Gdyby jednak okazało się, że dolweki oleju stały się sporym składnikiem kosztów zwykłej eksploatacji, powinnismy się zastanowić nad zmianą oleju na gęstszy zgodnie z klasyfikacją SAE. Wśród czynników zwiększonej konsumpcji można wymienić niektóre mechaniczne - luzy, zużyte uszczelki,uszkodzone węże, niedokręcone obejmy oraz chemiczne - przepracowany olej, źle dobrany do parametrów pracy silnika, nadmierne odparowywanie, nadmierne utlenianie i wiele innych.